A PÉNZ7 – A PÉNZÜGYI TUDATOSSÁG ÉS GAZDÁLKODÁS HETE 2017. MÁRCIUS 6-10.
A Pénz7– a pénzügyi tudatosság és gazdálkodás hete, 2015 óta az European Money Week páneurópai rendezvénysorozatának keretében került megrendezésre. A kezdeményezés célja, hogy a fiatalok tudatosabban kezeljék pénzügyeiket mindennapjaikban és alaposabb ismeretekkel rendelkezzenek a gazdaság és a pénzvilág működéséről. Az elméleti tudás megszerzéséhez nemcsak a pedagógusok járulhattak hozzá, hanem pénzügyi önkéntes szakértők is csatlakozhattak az iskolai tanórákhoz.
A projekthét keretén belül, többek között a matematika órákon a gyerekek pénzügyi- és gazdálkodási ismeretei játékos feladatokkal bővülhetett. A 6. évfolyamos tanulók egyik feladatként azt kapták, hogy készítsenek egy költségvetési tervet arról, hogy hogyan, milyen sporteszközökre költenének el az iskola számára 100 000 Ft-ot. A feladatra önálló- és csoportos projektekkel készülhettek, melyeket bemutathattak egymásnak.
Tanórákon a következő témákkal foglalkoztunk:
• A család legfontosabb bevételeinek és kiadásainak megismerése.
• A költségvetési egyensúly szerepének felismerése és tudatosítása.
• A családi és saját pénzügyek iránti felelősség tudatosítása.
Fontos feladatként tűztük ki célul, hogy a tanulók meglévő ismereteit aktivizáljuk, új ismereteket nyújtsunk számukra és nyitott, pozitív hozzáállást alakítsunk ki a pénzügyekhez, a családi gazdálkodás tudatos és értő résztvevőjeként. A nebulók nagyon nyitottak és érdeklődőek voltak
Ezen a héten az 5.b osztályban egy lelkes apuka is tartott előadást a gyerekeknek, aki a pénz megjelenéséről, jelentőségéről, a különböző országok devizáiról mesélt valamint ízelítőként a pénzügyi szakemberek munkáiról beszélt.
Ezen a héten volt vendégünk volt tanítványunk, Kovácsik Attila, aki társával együtt, minden segítség nélkül, 64 nap alatt páros kajakban tavaly átevezte az Atlanti-óceánt. A gyerekek nagyon élvezték az izgalmas, vetítéssel egybekötött előadást, aminek kapcsán arról is szerezhettek ismereteket, milyen előkészületekre van szükség egy ilyen kaland véghezviteléhez, és hogy milyen anyagi forrásokból lehet létrehozni azt.













A projekthét sikeres volt, a tanulóknak tetszett, hogy a tanítási órák a szokásostól eltérően zajlottak le.
Fotiu Hajnalka, Sánta Ágnes