Diáknap 2010 - A retró jegyében
Intézményünk idén ünnepli fennállásának 25 éves évfordulóját. E tanév programjainak jó részét is ez a jubileumi évforduló határozza meg, hiszen negyed század nem kis idő.
Éppen ezért arra gondoltunk, hogy az idei Diáknapot ennek jegyében szervezzük meg
Legelső ötletként merült fel, hogy e nap megnyitója után a Budapest Retró c. filmet fogjuk levetíteni a gyerekeknek, hogy egy kicsit maguk is képet kapjanak a ’70-es ’80-as évek mindennapjairól, hangulatáról.
Ezt egy divatbemutató követte, melyen a részt vevő tanulók megmutatták, hogyan is öltözködtek akkor az emberek, illetve mit viseltek az iskolában a tanárok és a tanulók hétköznapokon. Ezen kívül hogyan nézett ki az az egyenruha, melyet iskolai ünnepségeken, megemlékezéseken öltöttek magukra a diákok.
A programok összeállításánál elsődleges szempont volt, hogy hangulatában felidézze az intézmény múltját, történetét, ezen kívül pedig az akkori diákélet részét képező úttörőmozgalom is megjelenjen április 9-én. Ezeket az elképzeléseket leginkább úgy láttuk megvalósíthatónak, ha különböző állomásokat alakítunk ki más-más feladatsorral, amit a felsős osztályok mindegyike végiglátogat és a közös csapatmunka eredményeként pontokat gyűjthet.
Öt állomást alakítottunk ki, összesen hat feladattal, mely állomások mindegyikén egy-egy kollégánk nyújtott segítséget, melyet újra és ezúton is köszönünk!
J
A feladatok között az ÁMK múltjával és jelenével kapcsolatos kérdésekből összeállított totó, könyvbekötés, emlékezet játék, képkirakó, bakelit lemezhallgatás is szerepelt. Ezen kívül az egyik állomáson régi, ’80-as évekből származó reklámfilmeket nézhettek meg a gyerekek
A délelőtt nagy részét ezeknek a feladatoknak a megoldása tette ki. Miután pedig mind a négy évfolyam végigjárta a kijelölt állomásokat, kezdődhetett a vegyes osztályokból alakított csapatok vetélkedője, a Spelling bee... Ezt az angol szakos kollégák szerveztek meg és bonyolítottak le.
Végül a Rubik kocka kirakási-, illetve a Sudoku-verseny következett, melyekből korábban már elődöntőt is szerveztünk. Így ezen az ott legjobb eredményt elérő tanulók indulhattak.
Fontos megemlítenem még azt a kiállítást is, melynek anyagát a gyerekek, illetve a kollégák által behozott – ’80-as évekből származó – használati- és dísztárgyak alkotják. Ez a kiállítás már a Diáknap előtt elkészült és jelenleg is megtekinthető a földszinti, ebédlő melletti blokkban.
Itt pedig rögtön meg is ragadnám az alkalmat arra, hogy megköszönjem a tanulók és a kollégák lelkesedését, ami által olyan mennyiségű régi tárgy gyűlt össze, hogy egy pillanatig a miatt aggódtunk, hogy hová fogunk elhelyezni ennyi mindent! Végül szerencsére sikerült a behozott tárgyak nagy részét a vitrinekbe elhelyeznünk.
Most pedig következzen egy kis képi beszámoló a programról:

A program elején egyenként bevonuló osztályok előzetesen rajokat alakítottak, rajvezetővel és rajindulóval. Ezen a képen épp a „Béka raj”-t látjuk.
Lassan mindenki megtalálja a helyét.

A rajok feladata volt még a rajzászló elkészítése, melyen választott szimbólumállatukat kellett megjeleníteni. Ezen a képen a „Szurikáta raj” zászlaját láthatjuk.
„Pingvinek”
„Békák”
„Szúnyogok”

A „Csirke raj” zászlója
… és végül

Egy film megtekintése után divatbemutató követett

A „Béka raj” divatbemutatóját Karácson Enikő konferálta be.






Végül az összbevonuláson a közönség újra megcsodálhatta a fellépők ruháit:




Állomások:
Emlékezet játék az iskola könyvtárában. Az állomás vezetője: Kriskáné Gánóczy Anita.

Ezen az állomáson az ÁMK-totó kérdéseire kellett minél több helyes választ adniuk a tanulóknak. Az osztályok fogadásában és eligazításában segítségünkre voltak: Asztalos Anna és Hága Zsófia, 8.a osztályos tanulók!
„Vajon melyik lehet a helyes válasz?”


Az interaktív teremben régi, főleg a ’80-as évekből származó reklámokat nézhettek meg a gyerekek.

A számítógép teremben első feladatként egy – ’80-as években ismert és sikeres – együttes képét kellett kirakniuk a tanulóknak. Ez után erről az előadóról, illetve zenekarról keresték meg a válaszokat az állomásvezetők által feltett kérdésekre.

… és az állomásvezetők: Csutora Eszter és Kopitkó Dóra, 8.b osztályos tanulók

Lázas keresés a Net-en
Az állomások feladatainak megoldása után minden osztály (raj) leadta pontozólapját, melynek kiértékelésekor az alábbi eredmények születettek:
I. helyezett „Panda raj” (8.a)
II. helyezett „Pingvinek” (8.b)
III. helyezett „Szúnyogok” (5.a)
A verseny igen szoros volt, hiszen a rajok eredménye között csak 1-2 pontnyi eltérés mutatkozott. De talán nem is ez a legfontosabb, hiszen, mint tudjuk, nem mindig a győzelem a fontos! Számunkra, szervezők és segítő kollégáink számára az is bőven elég volt, hogy láttuk, jól éreztétek magatokat!
Bízunk benne, hogy kellemes élményként fog bennetek továbbélni ennek a napnak az emléke!
Végül minden kolléga, technikai munkatárs segítségét, hiszen nélkülük nem jöhetett volna létre ez a program!
Az állomásvezetőknek külön köszönetet mondunk:
Valastyán Ágnes,
Kriskáné Gánóczy Anita
Scherczerné Boros Andrea
…és a négy nyolcadikos lánynak, két további állomáson nyújtott segítségükért:
Asztalos Anna (8.a)
Hága Zsófia (8.a)
Csutora Eszter (8.b)
Kopitkó Dóra (8.b)
2010. április 26. Kovács Judit, Szurdok Krisztina
lap tetejére