Digitális Témahét
2017. április 3-7.
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI) kezdeményezésére 2017. április 3-7. között második alkalommal szervezték meg országszerte az iskolákban a Digitális Témahetet (DTH).
A témahét célja a digitális pedagógia, illetve az ehhez kapcsolódó pedagógiai eszközök népszerűsítése, a XXI. század köznevelési elvárásainak megfelelő szemléletformálás, a mindennapokban használható gyakorlati ismeretek játékos, élményszerű átadása.
Nem csak az informatikai eszközök használata a cél, hanem a korszerű készségek, a digitális írástudás fejlesztése minden évfolyamon és minden tantárgy keretén belül a választott témához kapcsolódóan, az infokommunikációs technológia hatékony alkalmazásával. Mindez nem csak az informatika órák keretén belül valósulhat meg.
A mi iskolánkban a következő választott projektek valósultak meg ezen a héten:
- Kérdezd a hackert avagy ismered-e a kütyüjeidet? – interaktív előadás
- Lájkvadászat- Internettel kapcsolatos fogalmak, ismeretek - társasjáték
- Látogatás a Generál Electric-nél
- Internethasználat veszélyei - előadás
- Hogyan védd meg magad a rosszindulatú hackerektől? – interaktív előadás
- Lego robot szakkör bemutatója
- Darts Matek – virtuális játék matematikai alapokkal
- Helyes Internethasználat - előadás
- 3D animáció oktatása – 3D-s modellezés
- Interaktív távkísérletezés
- A digitalizáció jelene és jövője - előadás
Kérdezd a hackert avagy ismered-e a kütyüjeidet?
Kötetlen beszélgetés zajlott egy etikus hackerrel kütyükről, internetről, biztonságról, sérülékenységekről, ahol a diákok feltehették kérdéseiket, hogy ki figyel meg kit, mi történik az adatainkkal, hogyan dolgoznak a hackerek, miért nem ingyenesek valójában az "ingyenes" szolgáltatások és miért is nincsenek biztonságban a felhasználók.
Lájkvadászat
A gyerekek társasjátékot játszottak, mely során az internettel kapcsolatos tudásukat tesztelhették le.
Internethasználat veszélyei
A gyerekek előadást hallottak az internet veszélyeiről, biztonságról, az eszközök sérülékenységéről.
Hogyan védd meg magad a rosszindulatú hackerektől?
A GE Digital számítógépes bűnmegelőzéssel foglalkozó csapatának előadását hallgathatták meg a diákok kiberbiztonsági tudatosságról: a facebook adatvédelmi beállítások fontosságáról, valamint hogyan használják tudatosan az internetet, kihez fordulhatnak segítségért internetes bántalmazás esetén. Arról is tájékozódhattak, hogy ami egyszer felkerült az internetre, az ott is marad. Az előadó mesélt a csapatuk működéséről is.
Darts Matek – virtuális játék matematikai alapokkal
Számfelismerés, matematikai alapműveletek, fejszámolás gyakorlása, kombinatórika. A DARTS játék alapjai egy játékos óra keretében zajlott, digitális taneszközök segítségével.
Az órát a Darts Matek alkalmazással a szoftver ötletgazdája, az országos magyar bajnok DARTS versenyző, Székely Pál tartotta, aki játékos módon kötötte le a gyermekek figyelmét és megmutatta, hogyan lehet játszva tanulni. A tanítási óra egy átmenet volt a szórakozás és a tanulás között.
3D animáció oktatása – 3D-s modellezés
A 1,5 órás workshop ideje alatt, a gyermekek betekintést kaphattak a 3D animálás alapjaiba, különböző animációs technikákba, valamint a foglalkozás végére elkészítették saját 3D animációjukat is. Az eTalon School a 3D modellezés tanításán keresztül élményszerűvé és kreatívvá tette a hagyományos iskolai tanulás folyamatát, miközben a tanulók egy korszerű tudás birtokosává is váltak.
Kétféle témával ismerkedtek meg a diákok:
·
Dimenziók - A kerület-, terület- és térfogat fogalmának, számításának tapasztalati megközelítése 3D modellezéssel
·
Fénytan - Reflexió és refrakció a valóságban, és 3D animációval
Interaktív távkísérletezés
Élőben, interaktívan kísérleti bemutatót láthattak a gyerekek, webkamerás bejelentkezéssel, a győri Mobilisből. Az iskolában kivetítőn keresztül nézhették és hangszórón keresztül hallhatták a diákok, ahogyan a győri központban laboratóriumi körülmények között zajlott a kísérletezés. A gyerekek hozzászólhattak, irányíthattak, a laborvezető pedig robbantott…
A témák nem csak a fizika, de a kémia órákhoz is illeszkedtek. Lehetőség volt ismétlésre, kérdések feltevésére vagy zoomolásra.
Egy-egy kísérletezés alkalmával előfordult, hogy több iskola is egyszerre látta ugyanazt az előadást, különböző helyszínről bejelentkezve.
A digitalizáció jelene és jövője
A diákok előadást hallgattak arról, hogyan működnek a mobilhálózatok: milyen antennákat láthatunk az utak mentén vagy a toronyházakon? Milyeneket nem is veszünk észre, s ezek hol vannak? Melyiknek mi a szerepe? Mit jelent az, hogy HOPP a távközlésben? Miért van és miért nincs térerő? S majd mire fogjuk használni az okostelefonokat 2020-ban?
A héten készült képek