Intézményi fenntartó
Kapcsolatok
Iskolánkról
Aktuális
Digitális iskola
Kéttannyelvű oktatás
Örökös ökoiskola
British Council Partneriskola
Emelt szintű sportoktatás
Tankönyvek
Leendő elsősök
A tanév rendje
Dátumok, események
E-napló
Erkölcstan és hittan
Ebédbefizetés
Programok, fakultációk
Dokumentumok
Különös közzétételi lista
Tanulmányi eredmények
Nyelvvizsgák
Kompetencia mérés
Táborok
Verseny eredményeink
Alapítvány
Nemzetközi projektek
Szmk oldala
Osztályképek
Velünk történt
Karácsonyi vásár
Pályaorientációs nap
Pink Shirt Day 2023
Szeretet csoki 2022
Pink Shirt Day 2020
Advent 2019
Angol civilizáció verseny
Kutatók éjszakája 2019
Adventtől Karácsonyig
Kutatók éjszakája 2018
Ne dobd ki
Márciusi emlékműsor
Kiscsillag születik
Pancake day
Farsang 2018
Magyar Kultúra Napja
Sítábor 2018
Adventtől Karácsonyig
St. Andrews nap
Angol színjátszás
Kiscsillag születik
Bolyai anyanyelvi verseny
Halloween 2017
Tanévzáró 2017
Osztálykirándulás
Pályaavató
Digitális témahét
Költészet napja
Pénz7
Filharmónia előadásai 2
Farsang 2017
Kiscsillag születik III.
Magyar Kultúra Napja
Sítábor 2017
Kiscsillag születik II.
Karácsonyi műsor 2016
A 2.c karácsonya
Tudásbajnokság
Mikulásgyár 2016
Közlekedésbiztonsági nap
Filharmónia előadásai 1
Lego robot verseny
Iskoladíszítés
Kiscsillag születik 2016
Szavaló verseny
Halloween 2016
Miniszteri elismerés
Október 23 megemlékezés
Múlt-kor rajzpályázat
Babits kupa 2016
Közlekedés biztonsági nap
Kutatók éjszakája 2016
Sporttábor Tiszafüreden
Projektnapok - Nyelvnap
Hungarikum nap
Projektnapok - Ökonap
Projektnapok - Sportnap
Egészségnap
Karinthy Gála 2016
Minipolisz polgármestere
Vers Mindenkinek 2016
Angol szavaló verseny
Sitábor 2016
Karácsonyi műsor 2015
Halloween 2015
Kutatók éjszakája 2015
Óz a csodák csodája
Szépíró verseny
30-as fényképezés
Life in the Castle
Így írtok ti 2015
Képregény író pályázat
Karinthy Gála 2015
30. évforduló
Március15-e
Farsangi Rajzkiállítás
Öveges Labor 2015
Magyar Kultúra Napja
Valentin nap 2015
Farsang 2015
Diáknap 2014
Caramel koncert
Karácsonyi dekoráció
Halloween 2014
Sírlátogatás 2014
Aradi vértanuk
Kutatók éjszakája
Evezős tábor 2014
Karinthy Gála 2014
Gárdonyi és kora
Újpesti Diáknapok
Sítábor 2014
Kiscsillag születik III. rész
Kiscsillag születik II. rész
Karácsonyi műsor 2013
Meglepetéskoncert
Városházi Kakaóparty
Kiscsillag 2013
Síelés télen nyáron
Sírlátogatás 2013
Sportvarázs 2
Megyeri híd látogatás II.
A Tarzanparkban jártunk
Karinthy Gála 2013
Sportvarázs
Én készültem
Újpest A-tól Z-ig
Parlament látogatás
Sítábor 2013
Kultúra napja alsós
Cezanne kiállítás 1.a
Kultúra napja felsős
Halloween 2012
Októberi megemlékezés
Csónakházban jártunk
Megyeri híd látogatás
A homok festője
Karácsonyi műsor 2011
Karácsony Karinthyában
Bod Péter Verseny
Testnevelés óra
Sírlátogatás
Október 23-a 2011
Evezőstábor
Tábor Csemő-Tamástanyán
Tábor Boglártanyán
Project: Olvasóvá nevelés
Történelmi játszóház
Színházlátogatás
Nyári pillanatok
Szögligeti tábor
Diáknap 2010
A Matematika Világnapja
Alsós Farsang
Alsós Farsang Képgaléria
Mikulásgyár 2009
Író-Olvasó Találkozó
Hulladékgyűjtés jegyében
Evezős tábor
Balatonszemes tábor
Jutalom fürdőzés
Ilyen ma a grund...
Táncfórum
2009 március 15-i műsor
Nyelvi tábor Keszthely
Táborozás Kétbodonyban
Táborozás Mogyoróhegyen
Diák Sport Egyesület
Terembérlet
Magántanulói jogviszony
Határtalanul
Hasznos linkek

Project nap – Olvasóvá nevelés

 

Gyermekeink mind otthoni, mind iskolai nevelése során központi helyen kell szerepeljen a könyvek, az olvasás megszerettetése, hiszen ez az alapja minden tudásnak és ez által érhetjük el, hogy felnőve ez már természetes szellemi igényként jelenjen meg bennük.
Nem lehet eléggé hangsúlyozni az irodalom szerepét, jótékony hatását a gyermeki és a felnőtt szellemre, ezért kollégáimmal arra gondoltunk, hogy a tanév utolsó nagy iskolai programját is e nemes célnak szenteljük és az idei Project nap témájául az Olvasóvá nevelés-t választjuk.

Ezen a programon az alsó tagozaton tanuló gyermekek vettek részt, akiket két nagy csoportba osztottunk. Az 1. és a 2. évfolyamon tanulók több helyszínen oldottak meg különféle feladatokat, melyek összesen 8 állomáson zajlottak és témájukat tekintve Benedek Elek: Szóló szőlő, mosolygó alma, csengő barack című meséjéhez kapcsolódtak
Számukra a program az aulában kezdődött, ahol mindkét évfolyam közösen hallgathatta meg a mesét. Ezt követően – vegyes csapatokban – kezdték meg az állomások felkeresését és a játékos, szórakoztató feladatok megoldását. Ezeken az állomásokon rajzolhattak, dalokat írhattak, jeleneteket adhattak elő és még további érdekes feladatokat oldhattak meg.

Nem szóltunk még a 3. és a 4. évfolyam programjáról. Számukra író-olvasó találkozót szerveztünk, melynek keretében Varró Dániel költő-műfordítót láthattuk vendégül. Könyvtárunkban megtalálhatók mesés és verses kötetei, ezért művei nem voltak ismeretlenek a gyerekek számára
Természetesen a program előtti hetekben már elkezdődött a ráhangolódás erre a napra oly módon, hogy a gyerekek életrajzi adatokat gyűjtöttek a fiatal költőről, olvasgatták műveit és jó néhány dalt énekeltek el közösen korábban megjelent verses meselemezéről.
Az 1-2. évfolyamos tanulók programjával egy időben kezdődött a harmadikosoké. Ők vettek részt elsőként a beszélgetésen, melynek helyszíne az intézmény könyvtára volt.
A gyerekek először kicsit megszeppenve, később egyre oldottabban ültek székükön és tettek fel kérdéseket. Sok verset, meserészletet hallottunk Varró Dánieltől, aki felolvasással kezdte a programját. Kis idő múlva a gyerekek már – vele együtt - kórusban szavaltak


Ez idő alatt a 4. évfolyamosok egy másik helyszínen verseket írtak a költő stílusában (ezeket itt tekinthetik meg) és illusztrációkat készítettek műveihez, melyeket leporelló formájában rendeztek el. Később csere következett, így mindkét évfolyam részt tudott venni mindkét programon. (A 3. évfolyamosok által írt verseket itt tekinthetik meg.)

Zárásként a 3-4. évfolyam valamennyi tanulója az aulában gyűlt össze, ahol közös éneklésre és az általuk írt versek elszavalására került sor.
Ekkor derült ki, hogy a nagy alkotói láz közepette néhány kollégánk is ihletett merített és megalkotta saját költeményét, melyet itt tekinthetnek meg.
Végül az elkészült illusztrációk is kiállításra kerültek, melyet vendégünk nagy örömmel tekintett meg.
A program végén dedikálásra került sor, ahol a gyerekek saját Varró köteteikkel álltak be a végeláthatatlan sorba és várták nagy türelemmel, hogy az ő könyvükbe is belekerüljön a költő kézjegye.

Bízunk benne, hogy ezzel az egy nappal mi is hozzájárulhattunk ahhoz, hogy az irodalom kézjegye is olyan nyomot hagyjon gyermekeink szívében, mint a költőé könyvük fehér lapjain

Végül, de nem utolsó sorban szeretnénk megköszönni minden kedves kolléga segítő közreműködését és a gyerekek aktív közreműködését!

Lantos Dóra, Szurdok Krisztina

Az 1-2. évfolyam programja

Közös mesehallgatás az aulában





„Hogyan fogjunk hozzá?” – A gyerekek első feladata az volt, hogy közösen lerajzolják a mesében szereplő disznóólat.



…alakulnak a tervek



Lázas munka veszi kezdetét



Egy másik kis csapat munka közben



Tanakodás



Itt már a papír sem látszik...



Lassan láthatók az eredmények



„Sárban a lába” – a gyerekek egy jelenetet játszanak el a meséből









„A királyfi kertjében” 



Egy lelkes mosoly



A „kukoricás” feladat nagy kihívás volt...



Egyikből a másikba



Királylány keresés a klubszobában





Közös éneklés Márti nénivel





Ha „szóló szőlő”-t nem is, de nagyon sok más gyümölcsöt fedezhettek fel a gyerekek ezen a festményen.





A 3-4. évfolyam programja

Képek a 3. és a 4. évfolyamnak szervezett író-olvasó találkozóról, melyen Varró Dániel költő, műfordítót láthattuk vendégül.







Mindeközben a 4. évfolyam a „Varró leporelló”-t készíti.







… és az eredmény



A leporellón kívül még sok szép, színes illusztrációt készítettek a gyerekek Varró Dániel verseihez…



… vendégünk nagy örömére



A nap végén a 3. és a 4. évfolyam tanulói közösen énekeltek a költő zenés meselemezéről.







Aztán elszavalták a maguk által írt verseket, melyeket a költő stílusában kellett megalkotniuk













Végül megkezdődött a dedikálás





A gyerekek pedig csak jöttek és jöttek…







lap tetejére