Intézményi fenntartó
Kapcsolatok
Iskolánkról
Aktuális
Digitális iskola
Kéttannyelvű oktatás
Örökös ökoiskola
British Council Partneriskola
Emelt szintű sportoktatás
Tankönyvek
Leendő elsősök
A tanév rendje
Dátumok, események
E-napló
Erkölcstan és hittan
Ebédbefizetés
Programok, fakultációk
Dokumentumok
Különös közzétételi lista
Tanulmányi eredmények
Nyelvvizsgák
Kompetencia mérés
Táborok
Verseny eredményeink
Alapítvány
Nemzetközi projektek
Erasmus
eTwinning
Comenius III.
U4 Energy 2012
Carbon 2012
Határtalanul 2011
Comenius II.
Volvo
Comenius I.
Szmk oldala
Osztályképek
Velünk történt
Diák Sport Egyesület
Terembérlet
Magántanulói jogviszony
Határtalanul
Hasznos linkek

Egy nemzetközi projekt 3 éve

 

2003-ban ismerkedtünk meg a Comenius nemzetközi projekttel, melynek több területe közül mi az „Iskolafejlesztési” témakört találtuk a számunkra legelérhetőbbnek, egyben a leghasznosabbnak is. A program lényege, hogy minimum 3 különböző országbeli iskola összefog, s valamilyenközös alkotást hoz létre a gyerekek által.
Még ez év őszén3 ír és egy lengyel iskolával vettük fel a kapcsolatot, aminek következménye egy hosszú távú együttműködés lett. Az eltelt időszak alatt lehetőségünk nyílt egymás országának kultúráját, iskolarendszerét megismerni.

A 3 év kiemelt feladatai voltak:

  • a gyerekek meséken, legendákon keresztül bepillantást nyújtsanak a más országokban élő diákoknak,
  • megismertessék a legfontosabb jeles napokat,
  • készítsenek előadást,
  • bemutassák saját magukat, iskolájukat, szűkebb környezetüket,
  • s végül közösen megírjanak, illusztráljanak egy „európai mesét”.

A fenti feladatok önmagukban sem egyszerűek, ehhez még hozzájött, hogy a munkanyelv angol volt. Ez azt jelentette, hogy a saját anyagainkat angol nyelven kellett elkészíteni, illetve a többi iskolától kapott anyagot is angol nyelven kellett feldolgozni.
Mi minden is született meg a gyerek keze nyomán?

  • magyar meséket fordítottak le, illusztráltak, s végül egy nyári tábor keretében készítettek hozzájuk feladatokat, könyvvé fűzve küldtük el ezeket,
  • elkészült az iskolát bemutató album az ő írásaikkal, fotóikkal, rajzaikkal,
  • Budapest nevezetességeit bemutató album készült a saját fotóikkal, szövegeikkel,
  • angol nyelvű színpadi előadást készítettek, melyet felvettünk, majd feliratoztunk,
  • iskolaévre szóló naptárt készítettünk, ahol jelöltük az iskolában megünnepelt jeles napokat, mindez fotókkal kiegészítve jelent meg,
  • mesét dolgoztak fel szerepek szerint, DVD-re lett felvéve, illusztrációval, zenei hanganyaggal együtt.

A munkák során barátságok születtek, többen találtak levelező partnert maguknak. Volt, akiknél kölcsönös cserelátogatás is megvalósult.
Mi pedagógusok a napi munkánkon felül segítettük, irányítottuk a gyerekeket. Nagyon jó volt látni, hogy a nyelvi tudás a gyakorlatban hogyan működik, s mennyire motiválja ez a lehetőség diákjainkat a további nyelvtanulásra. Érdekesek voltak azok a beszélgetések, amikor arról kellett a gyerekekkel közösen döntenünk, hogy mit mutassunk be hazánkból, az iskolánkból, kultúránkból. A munkából nem csak az angol nyelvet oktatók vették ki a részüket, a rajzot, drámajátékot, informatikát tanító tanárok, tanítók együtt dolgoztak.
Érdekes, hasznos, a napi iskolai rutintól eltérő munka volt, melyben mindenki megtalálta a feladatát, mindenkinek hasznára vált.

Turnerné Gadó Ágnes
projektvezető

 


A projekt egyik kiállítása



Egy ír iskolában

lap tetejére